Home

Tennisicoon Serena Williams (44) maakt op Wimbledon haar rentree in enkelspel

De 44-jarige Serena Williams maakt op Wimbledon haar rentree in het enkelspel. De Amerikaanse tennisster heeft een wildcard gekregen voor het Grand Slam-toernooi in Londen, maakte de organisatie zondag bekend. Eerder maakte Williams al haar rentree in het dubbelspel.

Williams speelde op de US Open van 2022 haar laatste officiële partij in het enkelspel. De 23-voudig Grand Slam-winnares maakt daardoor na bijna vier jaar haar rentree. Het toernooi begint op maandag 29 juni.

De geruchten gingen al langer dat Williams mee zou doen aan het enkeltoernooi. Eerder gaf ze aan dat ze graag weer in het enkelspel actief wilde worden, maar daar nog veel werk voor te verzetten had. Nu lijkt ze zich fit genoeg te voelen.

Williams komt niet alleen in het enkelspel in actie op het grastoernooi in Londen. Voor het dubbeltoernooi kreeg ze eerder al een wildcard. Daar komt ze in actie met haar 46-jarige zus Venus Williams. De zussen wonnen het dubbeltoernooi zes keer.

Serena Williams keerde begin deze maand terug uit haar tennispensioen. Op Queen's kwam ze in het dubbeltoernooi in actie met de Canadese Victoria Mboko. Ze wonnen de eerste ronde, maar moesten de tweede ronde aan zich voorbij laten gaan door een blessure bij Mboko. In Berlijn kwam ze met haar partner Karolína Muchová niet door de eerste ronde.

Serena Williams is met 23 Grand Slam-zeges de succesvolste tennisster in het open tijdperk, dat loopt van 1968 tot nu. Daarnaast won ze vier keer olympisch goud, stond ze 319 weken aan top van de wereldranglijst en won ze 73 titels in het enkelspel. Venus Williams heeft zeven Grand Slam-titels. Als duo hebben de zussen veertien Grand Slam-titels in het dubbelspel.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next