Jeremy Clarkson is in remissie nadat bij hem een agressieve vorm van prostaatkanker was vastgesteld. De 66-jarige voormalige Top Gear-presentator bevestigt in The Sunday Times dat vervolgonderzoeken van ongeveer twee maanden geleden hebben uitgewezen dat de kanker weg is.
Volgens Clarkson gaat het nu goed met hem en spreken artsen officieel van remissie. "Ik ben zonder twijfel de gelukkigste man ter wereld", zegt hij in de Britse krant. Hij benadrukt dat de kanker zich had kunnen verspreiden naar andere organen, wat volgens hem "problemen had veroorzaakt".
Eerder deze week maakte Clarkson zijn ziekte openbaar in de laatste aflevering van het huidige seizoen van "Clarkson’s Farm". Daar vertelde hij aan zijn collega’s Charlie Ireland en Kaleb Cooper dat hij prostaatkanker had, ontdekt na een routineonderzoek en een daaropvolgende biopsie. De tumor bleek in een vroeg stadium, maar wel agressief, en hij zou een behandeling en een operatie moeten ondergaan.
Inmiddels is een deel van zijn prostaat operatief verwijderd. De opnames van het seizoen van "Clarkson’s Farm" waarin hij over zijn diagnose vertelt, vonden plaats tussen eind 2024 en midden 2025. Clarkson zegt dat hij de diagnose in mei 2025 kreeg, en dat hij nu, ongeveer een jaar later, kankervrij is verklaard.
Op sociale media gebruikt Clarkson zijn eigen ervaring om andere mannen op te roepen zich tijdig te laten testen op prostaatkanker. In een videoboodschap op Instagram zegt hij: "Ik ben niet alleen niet dood, het gaat prima met me. Dat is te danken aan het feit dat ik me heb laten testen." Hij wijst daarbij op de duizenden mannen die jaarlijks aan prostaatkanker overlijden en waarschuwt: "Wees niet een van hen. Laat je testen."
Source: Fok frontpage