Home

Petrucci dicht bij rentree tijdens WorldSBK weekend op Donington Park

Danilo Petrucci lijkt tijdens de Prosecco DOC UK Round op Donington Park zijn rentree te maken voor het ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team. De Italiaan stond sinds zijn blessure in Most aan de kant met onder meer een gebroken stuitbeen, maar een recente test op het Britse circuit verliep positief.

BMW Motorrad Motorsport verwacht tijdens het WorldSBK weekend op Donington Park, die in het weekend van 10 t/m 12 juli wordt verreden, weer met beide vaste coureurs aan de start te verschijnen. Miguel Oliveira maakte tijdens de vorige ronde in Misano al zijn terugkeer na een schouderblessure die hij begin mei opliep op Balaton Park, terwijl Danilo Petrucci nog een extra herstelperiode nodig had na zijn zware crash in Most.

In de afgelopen weken moest BMW meerdere vervangers inzetten. Michael van der Mark nam drie raceweekenden de plaats van Oliveira over, terwijl ook Hannes Soomer tijdens de het weekend op Motorland Aragón als invaller werd opgeroepen.

Positieve test op Donington

Petrucci werkte onlangs een test af op Donington Park met de BMW M 1000 RR. Die test gaf voldoende vertrouwen om een terugkeer tijdens de achtste ronde van het seizoen voor te bereiden. Wel zal de definitieve beslissing pas genomen worden na de medische keuring op het circuit.

“Ik ben erg blij, want voor de test wist ik niet zeker hoe mijn fysieke conditie zou zijn,” aldus Petrucci. “Het was geweldig om weer op de motor te stappen en me comfortabel te voelen. Daarnaast was het mooi om opnieuw met mijn crew samen te werken. We hebben goed gewerkt, vooruitgang geboekt met de afstelling en ik kon een goed tempo rijden.”

“Ik ben erg blij, want voor de test wist ik niet zeker hoe mijn fysieke conditie zou zijn,” aldus Petrucci. “Het was geweldig om weer op de motor te stappen en me comfortabel te voelen. Daarnaast was het mooi om opnieuw met mijn crew samen te werken. We hebben goed gewerkt, vooruitgang geboekt met de afstelling en ik kon een goed tempo rijden.”

De Italiaan gaf aan dat vooral het plezier van het rijden gemist werd tijdens zijn herstelperiode.

“Het belangrijkste voor mij was simpelweg weer plezier hebben op de motor. Dat is wat ik het meest heb gemist. Ik wil het hele BMW-team bedanken voor deze mogelijkheid en ik kan niet wachten om weer te racen in Donington.”

“Het belangrijkste voor mij was simpelweg weer plezier hebben op de motor. Dat is wat ik het meest heb gemist. Ik wil het hele BMW-team bedanken voor deze mogelijkheid en ik kan niet wachten om weer te racen in Donington.”

Voor BMW zou de terugkeer van Petrucci een belangrijke opsteker zijn in een seizoen waarin blessures de formatie regelmatig parten speelden. Als de Italiaan medisch wordt goedgekeurd, beschikt het team op Donington Park voor het eerst sinds begin mei weer over beide vaste rijders.



Source: Racesport

Previous

Next