Home

Nintendo bouwt onderzoeks- en ontwikkelcentrum in Kyoto

Nintendo maakt bekend dat er een nieuw Technology Development Center komt in Kyoto, waar het hoofdkantoor ook al staat. Hier wil het bedrijf onderzoek doen naar zowel hardware als software. Het gebouw moet in maart 2029 klaar zijn.

In het Technology Development Center komen kantoorruimte en 'de functies en faciliteiten die vereist zijn voor toekomstig onderzoek en ontwikkeling', zegt Nintendo. Het gaat onder meer om ontwikkelservers. Het bedrijf zegt er met het Center voor te zorgen dat klanten 'meer redenen krijgen om Nintendo te kiezen voor uniek, gezinsvriendelijk entertainment'.

Het gebouw komt op een kavel van 6084 vierkante meter en krijgt negen verdiepingen en een kelder. Het Center wordt 68 meter hoog en krijgt een totale vloeroppervlakte van 49.306 vierkante meter.

Nintendo kocht het terrein in 2022 van de stad Kyoto. Toen sprak het bedrijf nog van 'Corporate Headquarters Development Center, Building No. 2 (tentative name)', maar het heeft nu besloten het gebouw een iets inspirerendere naam te geven. Daarbij laat Nintendo ook een render van het centrum zien.

Source: Tweakers.net

Previous

Next