Welkom oververhitte Fokkertjers!
Het is nu echt officieel: we hebben een landelijke hittegolf te pakken. Gefeliciteerd FOK! met deze gewedlige prestatie. Inmiddels is het kwik daar al opgelopen tot bijna 31 graden en dat betekent dat we aan alle eisen hebben voldaan: 5 zomerse dagen waarvan er 3 tropisch zijn. Deze hittegolf begon op 18 juni en lijkt op aankomende maandag ten einde te komen.
Ook staan we al op 5 tropische dagen dit seizoen en ook dat is een nieuw record. Regionaal is de hittegolf echter al langere tijd bezig zoals in het zuiden en oosten.
Voor het uiterste noorden lijkt een hittegolf in tegenstelling tot het de rest van het land een moeilijker verhaal te gaan worden. De 25 graden lijkt met name voor de Wadden vandaag een erg lastige horde te gaan worden en dan is het einde oefening.
Voor de rest zien we een iets tragere stijging van de temperatuur door een vervelend zeewindje.
Vannacht zien we minima van 20 tot 25 graden en in de steden zelfs nog iets hoger. Een echte tropennacht dus.
Morgen zien we dan maxima van 35 tot 39 graden, mocht het helder blijven dan zien we inderdaad die 40 graden. Er lijken wel iets meer stapelwolken te kunnen ontstaan, maar ondanks dat is de kans op een bui héél erg klein. Vandaar dus.
Geniet van het tropische weer, want klagen helpt niet voor diegene die het klagen hebben uitgevonden in goede gezondheid.
Source: Fok frontpage