Home

Verstappen ontwijkt vraag over toekomst bij Red Bull: 'We moeten beter als team'

Max Verstappen heeft donderdag ontwijkend gereageerd op een vraag over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkampioen wilde het richting de Grand Prix van Oostenrijk vooral hebben over de verbeteringen voor zijn team.

Red Bull Racing heeft voor de thuisrace op de Red Bull Ring een groot updatepakket meegenomen. Hoe die updates uitpakken, is niet alleen belangrijk voor de prestaties op korte termijn. Het is ook belangrijk voor de toekomst van Verstappen bij het team, al wilde de Nederlander daar zelf weinig over kwijt.

Verstappen werd donderdag in het motorhome van zijn team gevraagd of de uitwerking van de updates voor hem cruciaal zijn om bij Red Bull Racing te blijven. "Het is cruciaal voor ons als team om te verbeteren. We weten dat we achterlopen. We moeten de auto verbeteren. Dat wil iedereen", reageerde hij ontwijkend.

De vraag rond de toekomst van Verstappen speelt al het hele seizoen. Door de nieuwe regels was de vraag eerst óf Verstappen nog wel doorgaat in de Formule 1. Nu gaat het vooral over zijn toekomst bij Red Bull Racing. Verstappen kan naar verluidt onder zijn contract uit als hij in de zomerstop niet in de top twee van het klassement staat.

Verstappen wilde dus niets kwijt over zijn toekomst, maar had weinig moeite om de mankementen aan zijn RB22 op te sommen. "We moeten de topsnelheid omhoog krijgen, maar ook werken aan de balans, het gewicht, meer downforce, de grip en het rijden over de kerbs. Al die dingen kunnen het verschil maken om de auto beter te krijgen."

De 28-jarige Verstappen ziet wel dat zijn team stappen heeft gemaakt ten opzichte van het begin van het seizoen. Een maand geleden haalde hij in Canada voor het eerst het podium. Ook zijn tweede startplek in Monaco was een opsteker, al viel zijn auto bij de start stil.

"De eerste stappen zijn het makkelijkst om te maken", zei Verstappen. "De laatste verbeteringen, om voor de zege te kunnen strijden, zijn het moeilijkst. We weten ook dat andere teams steeds upgrades brengen. We zullen iets meer moeten vinden om het gat te kunnen dichten. In Barcelona was vrij duidelijk dat er nog een gat was. Hopelijk kan het dit weekend iets beter zijn."

Verstappen werd vierde in de Grand Prix van Barcelona-Catalonië. Hij zal vrijdag voor het eerst merken hoe de upgrades uitpakken. Om 13.30 uur begint de eerste vrije training. De Grand Prix van Oostenrijk begint zondag om 15.00 uur. Verstappen is met vijf zeges recordwinnaar op de Red Bull Ring.

Source: Nu.nl sport

Previous

Next