Home

XBOX-consoles worden per 1 augustus duurder, 2TB-model verdwijnt

Microsoft maakt XBOX-consoles per 1 augustus duurder. De 512GB-versies stijgen 100 dollar in prijs, de 1TB-versies stijgen met 150 dollar. De 2TB-versie verdwijnt helemaal uit het assortiment.

De stap is nodig vanwege de gestegen prijzen voor geheugen en opslag, meldt Microsoft. Daardoor verkocht het bedrijf zijn consoles al langer met verlies. Geheugen en opslag kost 2,5 keer zoveel als een paar jaar geleden, zo zegt het bedrijf. Het is onbekend hoeveel de stijging in euro's gaat bedragen. Vermoedelijk gaat het ook ongeveer om een stijging van 100 en 150 euro.

De prijsstijging gaat in vanaf 1 augustus. Het is niet voor het eerst dat de prijs van consoles in deze generatie stijgt. Dat wijkt af van eerdere generaties consoles, die gedurende hun levensduur juist daalden in prijs. De stijging geldt voor de XBOX Series X en S.

Microsoft heeft ook in de VS nieuwe 8GB-varianten van enkele van zijn Surface-producten aangekondigd. Die waren aanvankelijk verkrijgbaar met alleen 16GB om het Copilot+-label te krijgen. De nieuwe varianten hebben dat niet, maar hebben wel weer een adviesprijs onder 1000 dollar. Zo is de Surface Laptop nu weer 950 dollar. In Nederland en Belgiƫ zijn de 8GB-varianten niet te koop en is de goedkoopste Surface Laptop 1250 euro.

Source: Tweakers.net

Previous

Next