Tennisicoon en achttienvoudig Grand Slam-winnares Chris Evert heeft opnieuw eierstokkanker. De 71-jarige Amerikaanse had deze ziekte in 2021 ook al.
"Ik wil altijd open en eerlijk zijn over mijn gezondheidstraject. Afgelopen weekend kreeg ik te horen dat mijn eierstokkanker is teruggekeerd", schrijft Evert donderdag op Instagram.
Evert heeft al een operatie ondergaan en begint de komende weken aan chemotherapie. Daardoor zal ze niet op Wimbledon aanwezig zijn om tenniswedstrijden te analyseren voor de Amerikaanse zender ESPN.
"Ik ga me de komende maanden op mijn gezondheid richten. Eierstokkanker is meedogenloos, maar ik blijf optimistisch en vastberaden om deze strijd voort te zetten. Ik ben mijn medisch team, familie, vrienden en iedereen die me heeft gesteund enorm dankbaar."
Haar voormalige tennisrivale Martina Navrátilová steekt Evert een hart onder de riem. "Mijn vriendin Chrissie is een kampioen der kampioenen. Ze zal dit monster dus opnieuw verslaan. We leven allemaal met je mee en weten dat je weer kankervrij zal worden."
Evert maakte in de jaren zeventig en tachtig furore. Ze heeft elk Grand Slam-toernooi minstens twee keer op haar naam geschreven. Alleen Serena Williams (23) en Steffi Graf (22) hebben in het open tijdperk meer Grand Slam-titels in het enkelspel veroverd dan Evert.
Source: Nu.nl sport