Home

IJscoman

Het is warm. Ook bij ons in Amsterdam-Zuidoost. Goede tijden voor de ijsverkoop. De kar met Italiaans ijs rijdt de wijk in met een kenmerkend vrolijk wijsje.

Een lokroep voor kinderen. Ons buurmeisje van drie vangt het melodietje op en vertelt met flinke stem aan haar vader: „De ijscoman is er! En het is nu een andere keer!!!”

Lezers zijn de auteurs van deze rubriek. Een Ikje is een persoonlijke ervaring of anekdote in maximaal 120 woorden. Insturen via ik@nrc.nl

Ikje

Lees meer

Source: NRC

Previous

Next