Home

Van Dijk genoot van Oranje, maar is ook kritisch: 'We waren soms te slordig'

Virgil van Dijk keek met een tevreden gevoel terug op de 1-3-zege van Oranje op Tunesië, maar is ook kritisch op zijn ploeg. De aanvoerder baalde van de slordigheden en het Tunesische doelpunt uit de corner.

"Er was een lekker sfeertje in het stadion en dit is een goede overwinning", zei Van Dijk na afloop tegen NOS. "In grote fases waren we erg goed, alleen net voor rust en net na rust waren we te slordig."

Vooral het tegendoelpunt uit de corner zorgde voor frustraties bij Van Dijk. Na rust kopte Hazem Mastouri uit een corner de 1-2 binnen. "Dat ging heel snel en moet veel beter", gaf Van Dijk toe. "We moeten kritisch zijn naar elkaar na weer een tegengoal uit de spelhervatting."

Het is niet voor het eerst dit WK dat Oranje een tegengoal krijgt uit een corner. Tegen Japan ging het ook mis bij een standaardsituatie. "Dat moet echt veel beter", zei Van Dijk. "We gaan dit richting het duel met Marokko goed analyseren."

In de nacht van maandag op dinsdag neemt Oranje het om 3.00 uur (Nederlandse tijd) op tegen Marokko. Dat duel wordt in het Mexicaanse Monterrey gespeeld. "Dat gaat een mooie wedstrijd worden. Ik verwacht een geweldig teammet voetballende kwaliteiten, maar ook kwetsbaarheden."

Source: Nu.nl sport

Previous

Next