Sony ontslaat een 'significant' deel van Bungies werknemers. De ontslagronde treft vooral het Destiny-team, maar raakt ook het team dat aan Marathon werkt. Bungie erkent dat Destiny 2 niet voldeed aan de verwachtingen.
Hermen Hulst, ceo van Sony Interactive Entertainment, spreekt van 'een moeilijke Bungie-update'. Hulst zegt dat er de afgelopen maanden is gekeken naar de toekomst van het bedrijf en welke richting de studio op moet gaan. Daaruit bleek volgens Hulst dat Bungie te veel personeel heeft 'voor zijn huidige prioriteiten en langetermijndoelen'.
In een eigen bericht erkent Bungie dat Destiny 2 niet voldeed aan de verwachtingen. Eind mei maakte Bungie bekend dat de ontwikkeling van de game stopt. Daarbij sprak de studio wel over een 'nieuw begin', maar die toekomstprojecten zijn nog in de incubatiefase, zegt Bungie nu. De studio is te groot voor die vroege fase.
"We weten dat dit besluit een grote impact heeft op de getroffen werknemers, hun familie, vrienden en collega's", zegt Bungie. "Hoewel deze veranderingen nodig zijn voor de studio, maakt dat dit moment niet minder moeilijk voor getroffenen."
Sony en Bungie noemen geen aantallen, maar volgens Game File-journalist Stephen Totilo gaat het om minstens 292 mensen. Sony nam Bungie in 2022 over voor 3,6 miljard dollar, maar sindsdien heeft de studio geen grote successen meer gehad. Destiny 2 voldeed niet aan de verwachtingen, maar extractionshooter Marathon was ook geen hit. De ontslagronde werd dan ook al verwacht.
Source: Tweakers.net