Bumble onderzoekt een mogelijke verkoop. De datingapp kampt al langer met tegenvallende groei en een dalend aantal betalende gebruikers. Daarin staat het bedrijf niet alleen, want de hele datingappmarkt heeft het lastig.
Bumble werd in 2021 naar de beurs gebracht en groeide snel dankzij een opvallend concept: bij een heteroseksuele match moesten vrouwen als eerste een bericht sturen. Maar de afgelopen jaren nam de groei af en verloor het bedrijf veel beurswaarde.
Om het tij te keren schrapte Bumble honderden banen en keerde oprichter Whitney Wolfe Herd begin dit jaar terug. Ook voerde het bedrijf veranderingen door in de app. Zo hoeven vrouwen niet meer altijd als eerste een gesprek te beginnen en experimenteert Bumble met kunstmatige intelligentie om gebruikers beter aan een match te helpen.
Volgens persbureau Reuters is een verkoop een van de opties om Bumble weer te laten groeien als bedrijf.
De problemen beperken zich niet tot Bumble. De hele markt voor datingapps staat onder druk. Steeds meer gebruikers, vooral jongeren, zijn uitgekeken op eindeloos swipen en betalen minder vaak voor extra functies. Ook Match Group, het moederbedrijf van Tinder en Hinge, heeft te maken met een afzwakkende groei.
Source: Nu.nl economisch