Home

De Betrouwbare Mannetjes doen rustig aan met het warme weer (Podcast EP10)

1. Intro

Ja, Melle, daar zijn we weer. Ja, Simon. Daar zijn we weer [door­praten, enthousiast doen, goed drinken]. Waar gaan we het allemaal over hebben deze week? Melle heeft het WK in de gaten ­gehouden en een frisse komkommersoep gemaakt. Simon heeft niet echt iets gedaan in verband met de warmte. Verder heeft ­Melle natuurlijk weer een lekker wijntje meegenomen, en heeft Simon zich weer heerlijk geërgerd. Genoeg te bespreken, laten we snel beginnen.

2. Heb je nog wat leuks gedaan?

Simon heeft veel binnen gezeten en probeert onder de huidige omstandigheden vooral rustig aan te doen. Hij zou eigenlijk wat gaan drinken met iemand, maar dat ging vanwege de hitte niet door. Melle is een paar keer naar de supermarkt geweest. Dat was wel lekker. Hij heeft koude komkommersoep gemaakt met ­dragon en dille. Simon vindt het ook echt gazpachoweer. Melle zegt dat dit niet echt gazpacho is (tomaat). Simon weet dat ­gazpacho met tomaat is, maar probeert gewoon een gesprek te voeren. Melle steekt verontschuldigend zijn handen in de lucht.

3. Nieuws

Code Rood: Simon vindt Code Rood vaak overdreven, maar had nu soms toen het nog Oranje was idee dat het al Rood was. Melle snapt dat, maar wil waken voor Code-inflatie. Simon niet echt eens, maar te warm om te discussiëren. Daar denkt Melle anders over, al begrijpt hij wel wat Simon bedoelt.

[Drinkpauze]

Stikstof: Melle heeft het niet echt gevolgd. Wel dat er iets van een plan is. Simon had ergens voorbij zien komen dat Caroline van der Plas boos was, maar had geen zin om op de link te klikken in ­verband met de hitte.

Rutte bij Trump: Melle hoorde dat het weer heel gênant was, maar heeft niet gezien dus kan er niet zoveel zinnigs over zeggen. Simon ook niet echt.

Mattie en Marieke uit elkaar: Melle luisterde al nooit naar Mattie en Marieke, dus het maakt hem niet echt uit. Simon weet niet waar Melle het over heeft. Melle vindt het te warm om het uit te leggen.

4. Was er nog wat op televisie?

Melle heeft veel WK gekeken. Simon vindt overdag te weinig voetbal, juist met dit weer. Melle zegt tijdverschil + ’s ochtends WK-journaal [voeren: Henri Schut-discussie]. Vindt Simon ingewikkeld programma. Sportsbar in de ochtend beetje deprimerend. Melle genoten van NL elftal, maar ergert zich aan goaltune. Simon had de goaltune van Nederland als Ergernis van de Week dus daar zit nu een probleem. Melle vindt het wel grappig omdat hij zich enerzijds stoort aan de goaltune, terwijl het eigenlijk pas opvalt omdat Nederland veel scoort en dat is juist weer iets goeds.

5. Lekker wijntje (biertje)

Melle heeft een lekkere rosé van Chateau Ollieux Romanis mee­genomen. Simon vindt met dit weer een ijskoud pilsje lekkerder. Melle zegt ‘van die kleine Franse flesjes’, maar die kan je hier niet krijgen. Simon zegt dat je die wel gewoon hier kan krijgen. Melle heeft ze nog nooit gezien, maar zou het ook raar vinden om ze hier te drinken. Meer vakantieding [bespreken vakantiedingen: Orangina, Winner Taco, Italië] Simon vraagt zich af waarom je zoiets dan zou tippen. Melle zegt dat het ook geen tip was, maar meer een gesprek. Simon denkt daar anders over, maar vindt het er de temperatuur niet naar om nu ruzie te gaan maken.

6. Ergernis van de Week

Simon had dus de goaltune als ergernis, maar die heeft Melle al genoemd. Probeert nog een andere ergernis te bedenken, maar komt door hitte niet verder dan ‘spelen met een laag blok’. Melle vraagt of hitte niet de ergernis kan zijn. Dat vindt Simon te makkelijk en hij vindt het vervelend want hij had gewoon een goede ­ergernis met goaltune. Simon heeft nog een ergernis (Melle) maar die bespreekt hij achter de betaalmuur.

7. Ga je nog wat leuks doen?

Melle had mensen uitgenodigd om te komen eten, maar hun ­oppas moest met de trein komen, dus dat gaat niet door. Heeft i.v.m. de hittegolf nog geen nieuwe plannen. Misschien gaat hij weer naar de supermarkt. Simon vindt de temperatuurschommeling bij een supermarktbezoek ingewikkeld. Heeft verder niets in de agenda. Zag dat het zondag 25 graden wordt dus dan misschien weer naar buiten. Fijne week Melle, fijne week Simon.

Lees ook

Geselecteerd door de redactie

Source: Volkskrant

Previous

Next